O acrónimo AWACS significa Airborne Warning And Control System (Sistema de Alerta e Control Aerotransportado) e é un sistema móbil de radar para a detección de aeronaves, integrado nun avión que se despraza. Malia todo, nos últimos tempos, o termo AWACS emprégase metonimicamente para definir un modelo de avión dotado deste sistema, o Boing E-3 Sentry, moi empregado polo exército dos Estados Unidos de América.
Boing E-3 Sentry |
A historia deste sistema de radar remóntase aos albores da II Guerra Mundial, cando o exército británico experimentou cun primitivo sistema de radar transportábel en avión, consistente nunha antena xiratoria para protexerse dos ataques da aviación alemá, pero non sería até 1944 cando o exército americano fixaría os seus esforzos nesta materia, poñendo en marcha o Proxecto Cadillac.
Este proxecto constaría de dúas seccións, unha aérea e outra destinada aos portaavións. A flota aérea encargaríase de mover os radares (inicialmente empregouse o modelo APS-20) pola zona a estudo e establecer comunicación coa base (o barco), onde se analizaría a a imaxe de radar retransmidada pola unidade aérea.
TMB-3 Aveger |
Para ilo empregaríase un TMB-3 Aveger, por ser a única aeronave capaz de aterrar nun portaavións e ser o suficientemente grande como para albergar no seu interior todo o equipamente necesario.
En canto ao radar, contaba cunha potencia de pico de saida de 1 megawattio. O deseño resultou ser moi preciso e robusto, o que fixo que, con pequenas variacións, este sistema fose empregado até a decada dos 60.
Na seguinte imaxe podemos ver o esquema do proxecto:
Mentres que na seguinte imaxe podemos ver a distribución interna do avión:
Na actualidade, o modelo de aeronave máis empregado é o Boing E-3 Sentry (primeira imaxe), construído a partires da modificación do avión comercial Boing 707, ao que se lle engadiu un radar xiratorio externo e o sistema de repostaxe en pleno voo, xunto con outras modificacións que teñen que ver coa seguridade a bordo. Fixéronse un total de 68 avións, cuxa produción rematou en 1992 e, polo de agora, só un está fóra de servizo por un accidente.
Este avión está capacitado para recoller información ampliada do campo de batalla, incluíndo por suposto posicionamento e seguimento das aeronaves e buques ou avións enemigos. Dispón de xeradores eléctricos capaces de suministrar até un megawattio de enerxía, requerida polos radares e outros dispositivos electrónicos. Acada distancias de até 400 km para obxetivos baixa altitude, e uns 650 km para eronaves que se desprazan a grandes altittudes.
Imaxe do Boing E-3 Sentry da OTAN acidentado |
Na LDK de mañá, veremos máis información sobre este tipo de sistemas de radar.
Fontes:
- Project Cadillac: The Beginning of AEW in the US Navy I, II, e III
- Boing E-3 Sentry
No hay comentarios:
Publicar un comentario